Monday, February 15, 2010


Com pasejar pel carrer a Ukraina.

Primer Haurás de fer pases petites, molt petites. Si, et vas a sentir idiota. Et fará vergonya, peró en el moment k descuidis de vigilar et cauràs, I l’estat de atenció medical a aquest pais fa riure, I por. Jo fa unes dies vaig tenir un malson on vaig trencar una cama I vaig tenir k suicidar-me en comptes de anar-me a l’hospital.

El cas és k si no et caus si k et vas a mullar. Els carrers són plens de llacs I rius, I si no en tens un ull acustombrat (com em manca jo) és molt dificil distinguir entre terra, neu, gel I aigua. Jo sempre acabo escollint un tros k em sembla terra ferma, i sempre acaba sent l’aigua més profunda.

Per aixó, quan pensis anar a un lloc I estas calculant l´hora de trobada, multiplica´l per dues.

Altre cosa. Potser k ets d’un pais, com jo, on no ens toquem al carrer. De fet fem esforços per NO tocar-nos. En canvi, a Ukraina, et dones el sentit de k ets l’unica k esta fent l’esforç. Comences a pensar, ¨I qué? Si no em moc van a deixar les altres k ens xoquem?

Si ets com jo, d´una societat molt quieta I ben educada, sentirás vergonya I por al intentar l’experiment de deixar-ho anar. Un consell. No has de seguir caminant en el moment d’impacte. Poc a poc, homme. Fes com jo. Quan es pot preveure l’accident imminent i realment has cansat de cedir sempre el pas, peró no trobas els pebrots necessaris per a xocar-te directament amb el teu company de carrer, a l’ultim moment ajuda si et paris. És molt senzill, I no fa tanta por. Simplement et pares en mig del carrer I deixes k l’altre et xoqui. Com el mar contra les roques. La mietat ho farán, l’altre mietat, miraclement, te esquivaran. Després d’algunes dies tindrás el coratge per a seguir caminant normalment I donar un bon cop als senyors que es creuen els amos de l’espai públic.

hi ha una jerarqui del carrer. Per ho que he vist. Una persona de la meva edat, més o menys, no et donará problemes. Tampóc els hommes, normalment. Peró les dones d’una certa edat no volen canviar-se de sentit, res, mai. Tenen els seus destincions pensats I res va a fer-les pausar.

Com tenir electricitat (електричества) a Ukraina

No intentar-ho en temps d’elecions.

Rezar?

1 comment:

Tamara said...

is this Catalan? I cannot read ONE WORD and now I am discouraged.